Plug-in hibridai

Jokių kompromisų – „Plug-in“ hibridinės technologijos

Tipinės automobilio funkcijos nenukenčia

Daugeliui iš mūsų elektromobiliai dažnai nesiderina su mūsų kasdieniais poreikiais: kyla nerimas dėl nuvažiuojamo atstumo vienu pakrovimu bei nepakankamos įkrovimo infrastruktūros. Deja šiuo metu baterijų technologija nėra pakankamai pažengus ir kol kas negali išspręsti šių problemų. Žmonėms, kurie nori prisidėti prie žalesnio vairavimo, bet nenori sukti galvos kiek toli galės nuvažiuoti kol vėl reiks ieškoti kur pakrauti automobilį „plug-in“ hibridas yra puiki išeitis.

„Plug-in“ hibridiniai automobiliai suteikia jums geriausia iš abiejų pasaulių

Trumpoms kelionėms į miestą, sporto salę, darželį ar prekybos centrą naudojamas elektrinis variklis. Tolimesnėm kelionėm pasitelkiamas galingas vidaus degimo variklis. „plug-in“ hibrido modelis suteikia automobiliui universalumo ir padeda automobilių industrijao judėti mūsų planetai palankesne linkme. Susipažinome su Jochenu Ecku norėdami sužinoti, kaip veikia mūsų kompaktiškų automobilių segmento technologijos ir kodėl „plug-in“ hibridai daro transporto priemonę efektyvesnę. „Mercedes-Benz“ kompanijoje Jochenas Eckas yra visų kompaktiškų automobilių bandymų vadovas ir yra atsakingas už A ir B klases ir taip pat CLA ir GLA su „EQ Power“. Jocheno komanda tikrina prototipų važiavimo charakteristikas ir užtikrina, kad visi automobilio komponentai (pvz., Elektrinis variklis) ir pritaikymas (pvz., Vidaus degimo variklio ir elektrinio variklio funkcinė sąveika) veiktų tinkamai – tiek šalčiausiomis žiemos dienomis Švedijoje, tiek vasaros įkarštyje Nevadoje.

„Plug-in“ hibridinė technologija

Skirtingai nuo įprasto vidaus degimo variklio, „plug-in“ hibridinius automobilius papildomai varo elektrinis variklis, kuris energiją gauna iš ličio jonų akumuliatoriaus. Akumuliatorių galima įkrauti tiek vidaus degimo varikliu, tiek įkrovimo stotelėje. Štai kur atsirado terminas „Plug-in Hybrid Electric Vehicle“ (PHEV) ir kuo jis skiriasi paprasto hibridinio automobilio, kurio akumuliatorių galima įkrauti tik vidaus degimo varikliu ir naudojant rekuperaciją.

„Mercedes-Benz“ kompaktiški automobiliai valdomi naudojant trečiosios kartos „plug-in“ technologiją, – paaiškina Jochenas Eckas. „Pirmiausia turime galingą 75 kW elektros variklį, kuris yra labai smagus. Ir akumuliatorių, kuris užtikrinanta iki 79 kilometrų atstumą (NEDC) – suteikiant jums pakanakamai nuvažiuojamo atstumo jūsų kasdienei kelionei į darbą. Automobilio interjero talpumas taip pat nukenčia nežymiai: išmetamosios dujos nesibaigia transporto priemonės gale, o yra centrinėje išleidimo angoje po transporto priemonės grindimis. Kuro bakas yra integruotas į galinę ašį ir atlaisvina vietos po galinėmis sėdynėmis, kur yra įmontuotas akumuliatorius. Todėl bagažinės talpa yra šiek tiek mažesnė , palyginti su kompaktiškais modeliais be hibridinių variklių. Jocheno Ecko nuomone, „tai yra nedidelis kompromisas, atsižvelgiant į papildomus komponentus, kuriuos turėjome įdiegti „plug-in“ hibridams“.

Elektrinis variklis

Kompaktiškuose automobiliuose varikliai montuojami ne išilgai, o skersai. „Plug-in“hibridai turi 1,33 litro keturių cilindrų variklį su 8G-DCT dvigubos sankabos pavarų dėže. Elektros variklis yra tarp vidaus degimo variklio ir transmisijos. Jis pasiekia 75 kW galingumą, kuris kartu su keturių cilindrų varikliu sukuria 160 kW (218 AG) sistemos galingumą. Kompaktiškuose hibriduose nėra atskiro 12 voltų starterio; degimo variklį užveda elektrinis variklis.

Baterijos ir jų krovimas

Ličio jonų aukštos įtampos baterija yra aušinama vandeniu ir sveria apie 150 kg. Jo bendra galia yra maždaug 15,6 kWh, ją galima įkrauti iš išorinio elektros energijos šaltinio (įkrovimo stotelės, „wallbox“ ar buitinio lizdo), naudojant nuolatinę srovę (DC) ir kintamąją srovę (AC). Naudojant nuolatinį srovę (DC), akumuliatorių nuo 10 iki 80 procentų galima įkrauti maždaug per 25 minutes. Naudojant kintamąją srovę 7,4 kW sieninėje dėžutėje, akumuliatorių nuo 10 iki 100 procentų galima įkrauti per maždaug 60 minučių. Taigi įkrovimas lengvai integruojamas į kasdienį gyvenimą, jei prekybos centre, miesto automobilių stovėjimo aikštelėje ar darbuotojų stovėjimo aikštelėje yra (pakankamai) įkrovimo stotelių. Namuose akumuliatorių galima pilnai pakrauti naudojant įprastą lizdą per maždaug 5 valandas.

Išmani veikimo strategija

Automatizuotas sprendimų valdymas įmanomas naudojant pažangią, maršrutu pagrįstą valdymo strategiją. Remdamasis navigacijos duomenimis, topografija, greičio apribojimais ir eismo sąlygomis, automobilio kompiuteris nusprendžia, kurios numatyto maršruto atkarpos yra tinkamiausios važiavimui elektra, o kurios – ne. Jochenas Eckas paaiškina: „Įveskite tikslą į savo navigacijos sistemą ir tiesiog važiuokite. Transporto priemonė automatiškai pasirinks efektyviausią veikimo strategiją: važiuojant greitkeliu pasirenkamas vidaus degimo variklis, o važiuojant mieste akumuliatorius turi pirmenybę. Sistema visada siekia maksimalaus transporto priemonės efektyvumo“. Be to, MBUX padeda vairuotojui rasti įkrovimo stoteles ne tik pakeliui, bet ir aplink kelionės tikslą. „Tai dar labiau palengvina „plug-in“ hibridu naudojimą“, – sako Jochenas Eckas. Nesvarbu, važinėjate tolimais ar trumpais atstumais: kompaktiški „plug-in“ hibridai yra efektyvūs ir išmanūs.

– Mercedes-Benz oficialus puslapis

Atvykite