Future-BMW

Ateities automobilis

Kuo jis skirsis nuo šiandienos automobilio?

Ateities automobilis yra ne tik vairavimas: novatoriškų technologijų panaudojimas, naujoviškas dizainas, autonominis vairavimas yra tik keli pavyzdžiai, kaip ateities autombiliai skirsis nuo prieš tai išleistų modelių. Sužinokite daugiau apie ateities automobilį ir tai, kaip pati transporto priemonė ar net atskiros jos dalys gali būti naudojamos daugiau nei vieną kartą.

Ateities automobilis ir kas gali likti nepakitę

Nors vis dar daug ką reikia išsiaiškinti, ekspertai jau pateikia keletą ateities automobilių vizijų. Daugumą jų yra užtikrinti dėl kelių dalykų: ateities automobilis bus varomas elektra, visuomet bus prisijungęs prie plataus tinklo ir turės autonominio vairavimo savybių. Šios ateities tendencijos gali pakeisti automobilių dalis, prie kurių esame įpratę, arba apskritai padaryti jas visiškai nereikalingas.

Automobilio valdymas

Ekspertų nuomonės, šiuo klausimu, vis dar nesutampa. Kai kurie sako, kad didvyriškų vairavimo ir stabdymo manevrų ateities automobilyje nebereikės ir automobiliai pasirūpins visais vairavimo aspektais automatiškai be jokio žmogaus įsiterpimo. Kiti ekspertai teigia, jog automobiliai paliks žmonėms galimybę pasirinkti ar jie norės vairuoti ar automobilis važiuos pats. Pastarasoji nuomonė sutampa ir su BMW požiūriu.

Variklis ateities automobilyje

Net jei dar negalime numatyti tikslaus momento, gali ateiti laikas, kai vidaus degimo variklis bus pastebimas tik kaip muziejaus eksponatas. Dabartinio variklio ūžimas ateityje gali tapti elektros variklio dūzgesiu. Vis dar neapsispręsta, kuris variantas bus dominuojantis rinkoje kaip vidaus degimo variklio įpėdinis, tačiau jau matome dauguma iteracijų, kurios turi arba pagalbinius elektros variklius, arba yra varomi vien elektra. Tad tendencijos yra gana aiškios – automobilių industrija persiorientuoja į elektrą.

Ateities automobilis bus daugiafunkcinis

Savaeigių transporto priemonių technologija sukuria visiškai naujas galimybes apibrėžti erdvę transporto priemonės viduje.

Vienas iš variantų – ateities automobilis kaip biuras ant ratų.

Net ir šiandien tam tikros aukščiausio lygio transporto priemonės siūlo įvairias savybes, kurios gali paversti automobilį į biurą ant ratų. Tai apima nešiojamųjų kompiuterių ar išmaniųjų telefonų įkrovimo taškus, integruota „Wi-Fi“ ir didelius ekranus pristatymams bei vaizdo konferencijoms. Tačiau kol kas vairuotojai, norėdami dirbti savo mobiliajame biure, turi rasti vietą automobiliui. Jei ateityje automobilis važiuos pats, darbą galima bus atlikti ir kelionės metu. Todėl daugelis ekspertų mano, kad darbo vieta rašymui ar nešiojamiesiems kompiuteriams gali būti neatsiejama ateities automobilio dalis.

Kitas variantas – kino teatras ant ratų.

Ateities automobilis greičiausiai galės virsti kino teatru ant ratų, ypač ilgesnių kelionių metu. Susirūpinimas, kad filmų žiūrėjimas atitrauks vairuotojo dėmesį, bus pasenęs, atsižvelgiant į vis geresnes autonominio vairavimo galimybes. Žinoma, vaizdo žaidimus kelionės metu taip pat galima būtų žaisti kaip alternatyvą. Lieka neaišku, ar ateities ekranai vis tiek bus fiziniai ekranai, ar pramogos bus projektuojamos tiesiai į priekinį stiklą, kaip jau rodo kai kurie tyrimai.

Taip pat – patogus viešbutis.

Kaip matėme, automobilis ateityje atleis vairuotoją nuo vis didesnės naštos. Taigi būtų logiška, kad gamintojai atsižvelgtų į šias naujas technologijų sukuriamas galimybes kurdami savo transporto priemonių interjerą. Patogumas turėtų prioritetą prieš funkcionalumą, technologija pereitų į antrą planą. Ekspertai vadina tai „Drovia technika“ ir piešia ateities automobilio paveikslą, kuris dažnai yra toks patogus, kad keleiviai važiuodami galėtų ramiai ir patogiai miegoti.

Tik ateities projekcijos ar netrukus pasirodysianti tikrovė?

Nuo 2021 m. BMW planuoja gaminti „BMW iNext“ savo gamykloje, esančioje Bavarijos Dingolfingo mieste. Šis labai automatizuotas automobilis turėtų būti visą laiką prisijungęs prie interneto bei autonominio vairavimo tinklo ir būti varomas tik elektra.

Tačiau šiuo metu ekspertų nuomonės nesutampa, kada visiškai automatizuotas vairavimas taps realybe. Remiantis tyrimų instituto „Prognos“ atliktu tyrimu dalis automobilių jau gali turėti tokias galimybes iki 2030 m. Kiti 2040 metus laiko realesniu 5 autonominio vairavimo lygio tikslu. Bet kokiu atveju turės praeiti daugiau nei 100 metų, tam kad visas eismas, jo dalyviai ir automobilių gamintojai persiorientuos į savaime važiuojančios transporto priemonės. Tad, kol ateitis dar nėra realybė turime naudotis ir vertinti ką turime šiandien, ateityje galime atsidurti scenarijuje, kuriame visi naudoti automobiliai bus varomi elektra ir pasiilgsime vidaus degimo varikliu. Tad, kol galime prižiūrėkime šiuos automobilius taip, kad jie neprarastų gamintojo numatytos suteikiamos patirties. Vienas iš dalykų, kuris gali padėti pasiekti šį rezultatą yra originalios dalys ir jų naudojimas prižiūrint savo transporto priemones.

– Oficialus BMW puslapis

Atvykite