BMW-e30

BMW – Grynas vairavimo malonumas

BMW šūkis ir jo istorija

Jau daugiau nei pusę amžiaus šis teiginys daugumos žmonių yra gretinamas su BMW vairavimo patirtimi. Tačiau kaip atsirado šis ikoniškas šūkis? Ir kodėl šiandien jis yra aktualesnis net labiau nei prieš tai? Atsakymai į šiuos klausimus slypi trumpoje BMW istorijos apžvalgoje.

Pasigilinę į BMW istoriją, pastebėsite, kad gamintojo logotipas buvo esminis elementas visose jos reklaminėse kampanijose. Pirmą kartą logotipas buvo panaudotas kaip atpažinimo ir diferenciacijos simbolis 1917 m. – metus prieš tai, kai BMW orlaivių variklių gamintojas pristatė savo pirmąsias transporto priemones. Tuo tarpu žodis „Freude“, reiškiantis „džiaugsmas“, „linksmumas“ ar „malonumas“, pirmą kartą pasirodė gamintojo reklamose 1930-ųjų viduryje. 1936 m. Reklamos BMW automobiliams ir motociklams teigė vairuotojams – „Kraftfahren muss Freude bereiten!“ (vairuoti turėtų būti malonu!). Prekybos salonams skirtos reklamos pabrėžė BMW transporto priemonių „malonumą ir patogumą“ („Freude und Nutzen“) ir jų bandomojo vairavimo be įsipareigojimų džiaugsmą („Freude einer unverbindlichen Probefahrt“). Be to, šešių cilindrų BMW 326 modelio skelbimas potencialiems pirkėjams pažadėjo „doppelte Freude am Fahren“ (dvigubą vairavimo malonumą).

Formavimosi pradžia

Po Antrojo pasaulinio karo BMW pradėjo taikyti mažiau emocingą požiūrį. 1950-aisiais jos reklamos ekspertai sukūrė atskirus kampanijos šūkius, kurie pabrėžė pagrindines įvairių modelių savybes. Didžiųjų „501/502“ sedanų ir „503“ kupė skelbimai buvo nukreipti į labiau subrendusius pirkėjus: „Auto fahren viele. „BMW fahren Anspruchsvolle“. (Daugybė žmonių vairuoja automobilį. Modernus – vairuoja BMW). Kartais V8 modeliai buvo reklamuojami kaip „Wagen von Welt“ (pasaulio automobiliai) arba, užsienio rinkoms, kaip „Die Europäische Linie“ (europinė linija) “. Tačiau, nepaisant įvairių skambių reklamos šūkių įvairiems modeliams, kompanijai trūko teiginio, apimančio visą prekės ženklą.

Nuo reklamos elemento iki oficialaus šūkio

Situacija pradėjo keistis 6-ojo dešimtmečio pradžioje, kai BMW pristatė savo „Neue Klasse“ (naują klasę) rinkodaros strategiją, kuri taikė šiek tiek kitokį metodą. Sportiški, patikimi, emocingi – tai buvo savybės, kurie ne tik nuo pat pradžių apibūdino BMW gaminius, bet ir kurie toliau apibūdins gamintojo automobilius. 1964 m. BMW 1800 reklama baigėsi fraze: „… aus Freude am Fahren“. (… dėl vairavimo malonumo). Vėliau ši eilutė pradėjo rodytis ir kituose skelbimuose – kartais antraštėse, kartais tekstuose ir galiausiai šalia gamintojo logotipo. 1965 m. BMW savo oficialiu šūkiu priėmė „Aus Freude am Fahren“ (Dėl vairavimo malonumo), kuris tapo neatsiejama prekės ženklo įvaizdžio dalimi.

Tarptautinė standartizacija

Kai 1972 m. „Freude am Fahrt“ (Malonumas vairuoti) tapo įmonės šūkiu, jo vertimas į eksporto rinkas taip pat buvo standartizuotas. Prieš tai buvo naudojama daug laisvai verstų automobilio šūkio variantų. Pavyzdžiui, angliškai kalbančiose šalyse tai buvo išversta kaip „BMW vėl teikia malonumą vairavimui“ ir „Milžiniškam vairavimo malonumui“.Vėliau buvo priimtas pažodinis vertimas tiek prancūzų kalba („Le plaisir de conduire“), tiek ispanų kalba („El placer de conducir“), o angliškai šūkis buvo šiek tiek laisviau išverstas kaip „Sheer Driving Pleasure“. Vienintelė išimtis tapo JAV irJK, kur BMW savo automobilius reklamuoja kaip „The Ultimate Driving Machine“.

Pažadas ateičiai

Taigi ar tai yra BMW šūkio istorijos pabaiga? Rinkodaros šūkių naudojimas, be abejo, keičiasi. „Atsižvelgdami į visus skaitmeninius formatus, kuriuos turime šiandien, vartotojai turi greitai suprasti, ką norime jiems pranešti“, – sako Blickhäuser. „Dabar turime lankstesnę komunikacijos politiką. Turinys, vaizdai ir modifikuotas BMW logotipas išlieka esminiais prekės ženklo įvaizdžio elementais. Tačiau šiandien šūkis yra neprivalomas“.

Ar tai reiškia, kad garsusis šūkis išnyks, ypač atsižvelgiant į tokias tendencijas kaip elektromobilumas ir savaime važiuojantys automobiliai? „Tikrai ne“, – sako Blickhäuseris. „Sheer Driving Pleasure “apibūdina prekės ženklo vertybes, kurios yra labai stiprios, atsparios ir orientuotos į ateitį. Malonumas, kurį žmogus patiria vairuodamas bei naudodamas savo automobilį, neturi nieko bendra su jo vairavimo technologija – ar jis važiuoja autonomiškai, ar ne. Džiaugsmas yra universalus. Tai žmogaus emocija, kuri sieja mus visus. Taigi manau, kad ateityje šūkis išliks toks pat aktualus kaip ir dabar “.

Visus automobilius gaminame pasitelkdami aukštos kokkybes dalis, kurios leidžia perteikti vairavimo malonumą ilgesnį laiką, taigi naudotų automobilių pirkėjai taip pat turi šansą patirti šį nuostabų jausmą. Naudoti automobiliai pagaminti šio gamintojo dažnai yra entuziastų pripąžįstami kaip vieni iš geriausių pasirinkimų, ypač, jeigu jie yra gerai prižiūrimi naudojant aukštos kokybės skysčius, originalias dalis bei patyrusių ekspertų pagalbą. O daugmą ekspertų galėtų paliudyti, jog dažnai originalios autombilių dalys daug geriau atskleidžia ir suteikia savininkui vairavimo malonumą jo grynoje formoje, tokioje kokią sukūrė talentingi BMW inžinieriai.

-Oficialus BMW puslapis

Atvykite