Keturi žiedai, keturiasdešimt metų, vienas quattro – apibendrinant: sėkmės istorija iš Ingolštato. „Audi quattro“ 2020 m. švenčia savo jubiliejų. Perskaitykite, kaip pirmasis „Audi“ su visais varančiaisiais ratais padarė perversmą automobilių pramonėje.
„Quattro“ idėja ir pradžia
„Audi quattro“ kilmės paieškos nukelia mus tiesiai į 1976-ųjų žiemą, kai „Audi“ Vokietijos armijai sukūrė visureigį „VW Iltis“ su visų varančiųjų ratų pavara. Inžinieriai buvo sužavėti puikiu „VW Iltis“ pasirodymu tiek sniege, tiek ant ledo. Bandant naujus „Audi“ prototipus, „Iltis“ taip pat buvo naudojamas palyginimo tikslais – „Iltis“rezultatai buvo pranašesni už priekiniais ratais varomus automobilius. Po šių bandymų kilo idėja naudoti šią specialią visų varomų ratų technologiją masinės gamybos automobiliuose.
Walteris Treseris, tuometis parengiamosios plėtros direktorius, vėliau komentavo, kad susižavėjo „vizija sukurti tokio tipo automobilį, kurio iki šiol nebuvo“. Tam jam reikėjo tinkamo vardo. Pirmas Audi automobilis su visu ratų pavara jau beveik buvo gavęs pavadinimą – „Audi Carat“ („Coupé All-Wheel-Turbo“). Tačiau buvo pastebėta, kad tuo metu egzistavo kvepalai su tokiu pat pavadinimu, o tai nebuvo pageidautina asociacija. Taigi nugalėjo Walterio Treserio pasiūlymas: „Audi quattro“ , kuris jau netolimoje ateityje tapo legendiniu prekės ženklu.
1980 m. Ženevos automobilių parodoje buvo pristatytas pirmasis autobilis su quattro technologija -„Ur-quattro“. Žmonių reakcijos pranoko visus lūkesčius: automobilis sužavėjo ir kritikus, ir vairavimo entuziastus. Ateinančius 11 metų – iki 1991 m. – šis automobilis buvo gaminamas kaip vienas iš kompanijos automobilių. Po to šis modelis išnyko, tačiau ši visų ratų pavaros technologija išliko – ir buvo toliau sėkmingai naudojama kituose modeliuose.
Plačiau apie „Quattro“ pavaros technologija
Naudojant šią technologiją, pavaros sukimo momentas automatiškai tolygiai paskirstomas visiems keturiems ratams. Tokiu būdu automobiliai įgauna tobulą sukibimą su keliu ir saugausnio vairavimo pranašumą net ir nepalankiomis sąlygomis.
Ši technologija pritaikoma pagal transporto priemonės tipą. Audi automobiliai su išilgai sumontuotais varikliais turi 2 variantus:
- Automatinėje „tiptronic“ pavarų dėžėje naudojama klasikinė „quattro“ pavara su savaime užsiblokuojančiu centriniu diferencialu.
- Mechaninėje greičių dėžėje („S-tronic“) naudojamos pažangiausios technologijos, kurios prireikus įjungia visų varančiųjų ratų pavarą.
Modeliuose su skersiniais varikliais ir taip pat „Audi R8“ sportiniame automobilyje naudojamos pavaros su hidrauline kelių plokščių sankaba.
„Audi quattro“: automobilių sporto legenda
Nusikelkime į 1981 metų sausį: bekelės trasa tolimoje Austrijoje tarp sniego ir purvo. Trasoje kovoja daugybė automobilių, įskaitant „Audi quattro“. Ši scena įvyko per sausio mitingą Miulviertelyje. Lenktynių pabaigoje paaiškėjo nugalėtojų komanda: Franzas Wittmannas vyresnysis ir Kurtas Nestingeris su „Audi quattro“.
Ši pergalė buvo 6 metus besitęsusios sėkmės serijos pradžia. Iki 1987 m. Ši komandą ne tik lipo daugumai pasaulio ralio čempionų ant kulnų, bet ir pasiekė daug pergalių.. Aštuntojo dešimtmečio pabaigoje „Audi“ pradėjo telktis į Touring tipo varžybas. Su Hans-Joachimu Stucku ir Hurley Haywoodu su „Audi 90 quattro“ automobiliu komanda laimėjo DTM pasaulio čempionatus ir „TransAm“ serijas.
„Le Mans“ pavadinimas taip pat glaudžiai susijęs su šia technologija: visų ratų pavara varomi automobiliai iškovojo 3 pergales iš eilės legendinėse 24 valandų lenktynėse.
Visų varančiųjų ratų pavara elektriniuose automobiliuose „e-tron“
Ši jau legendinė technologija tęsia savo egzistavimą ir naujuose „e-tron“ modeliuose, taip Audi realizuoja viena iš savo šūkių – net ir legendos turi toliau vystytis. Su elektrine visų ratų pavarą „Audi e-tron“ ir „Audi e-tron Sportback“ modeliuose, naudojamos pačios pažangiausios originalios dalys. Šiuose modeliuose tai realizuojama naudojant atskirus elektrinius variklius kiekvienoje automobilio ašyje.
Su naujaisiais „Audi e-tron S“ ir „e-tron S Sportback“ kompanija pristato naujausią visų varančiųjų ratų versiją. Du išties dinamiški elektriniai visureigiai turi po tris elektrinius variklius. Jų pažangus vairavimo valdymas padidina važiavimo saugumą ir, svarbiausia, važiavimo dinamiką į naują, aukštesnį lygį.
– Oficialus Audi puslapis